
Komunikacja
Szkolenia komunikacyjne dotyczą różnych aspektów i obszarów porozumiewania się ludzi m.in. komunikacji intrapersonalnej, interpersonalnej, grupowej, a także medialnej.
O osobach urodzonych około 2000 roku, nazywanych pokoleniem Z (a także pokoleniem iY czy C) najczęściej mówi się w kontekście rynku pracy. Jednak nowe pokolenie wymaga zmian również w szkolnictwie wyższym.
Szkolenie ma wprowadzić zainteresowanych w świat gier. Z jednej strony ma zapoznać uczestników z metodyką nauczania z wykorzystaniem gotowych gier poprzez osobiste doświadczenie udziału w rozgrywce, z drugiej zaś – przygotować do samodzielnego projektowania prostych gier edukacyjnych.
Skuteczna komunikacja w zespole to klucz do sukcesu w wielu projektach, zarówno edukacyjnych, jak i biznesowych. Posiadanie wysokich kompetencji komunikacyjnych pozwala nam na sprawne porozumiewanie się, rozwiązywanie trudnych sytuacji, negocjowanie czy zwykłą rozmowę.
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości odbiorców na temat zróżnicowanych form komunikacji oraz możliwości zarządzania własną przestrzenią informacyjną. Podczas spotkania poruszone zostaną tematy związane z budowaniem agendy politycznej oraz ustanawianiem jej związków z mediami. Perspektywa ustanawiania agendy będzie jedną z głównych koncepcji teoretyczno-praktycznych podejmowanych w trakcie zajęć. Kwestia związana z opinią publiczną oraz możliwościami wpływania na nią stanowić będzie również jedną z głównych osi rozważań.
„Fake news” [czyt. fejk nius] to termin zyskujący ostatnio na popularności. Niestety. Zwrot ten, zgodnie z tłumaczeniem, oznacza dosłownie fałszywe, nieprawdziwe lub sztuczne doniesienia, informacje. Ten uproszczony termin określa sposób przekazywania informacji, który ma na celu wywołanie dezinformacji lub dokonanie oszustwa. To fałszywe informacje pojawiające się w Internecie na: – portalach społecznościowych – stronach imitujących prawdziwe, poważne media.
Marka osobista to termin, który współcześnie, między innymi za sprawą nowych mediów nabrał nowego znaczenia. Marka osobista związana jest z procesem budowania wizerunku, własnego „JA”, dbania o reputację, rozwój osobisty oraz zawodowy. Dotyczy niewątpliwie rozwijania kompetencji i umiejętności w danym obszarze, może spowodować, że staniemy się ekspertami.
Kampania społeczna to ważne i skuteczne narzędzie wykorzystywane w marketingu idei. W przeciwieństwie do kampanii komercyjnych ich celem jest edukowanie, uświadamianie, a z drugiej także zmiana postaw oraz zachowań ludzkich. Znajomość zasad projektowania i wdrażania kampanii społecznych to istotna umiejętność, która pozwala zmieniać otaczającą nas rzeczywistość społeczną.
Nadrzędnym celem zajęć jest doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela akademickiego, prowadzącego grupy ćwiczeniowe i warsztatowe, poprzez dostarczenie inspiracji w zakresie kontaktu/pracy z grupą, tj. świadomego i skutecznego oddziaływania na grupę, rozumienia procesu grupowego, umiejętnego aktywizowania i stabilizowania grupy, poznania metod i narzędzi budujących zaangażowanie i wspierających twórcze myślenie studentów.
Szkolenie skierowane jest do liderów, menedżerów, trenerów, nauczycieli akademickich, którzy na co dzień zarządzają większą grupą osób czy zespołem projektowym.
Celem szkolenia jest skoncentrowanie uwagi uczestników na kluczowych psychologicznych aspektach prowadzących do stawania się autentycznym liderem/autorytetem, osobą obdarzaną zaufaniem, tworzącą zdrowe relacje interpersonalne i umiejętnie zarządzającą relacjami. Towarzyszy temu założenie, że „lider zaczyna pracę od siebie”.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do twórczego wykorzystania design thinking oraz visual thinking w pracy trenera.
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i kompetencji uczestników w obszarze komunikacji niewerbalnej („mowy ciała”) w środowisku biznesowym (zarówno online jak i offline). W szczególności, chodzi o rozbudowanie tzw. „kompetencji komunikacyjnej” w zakresie komunikacji niewerbalnej oraz naświetlenie zagadnień zwykle pomijanych przy szkoleniach z komunikacji. Komunikacja niewerbalna ma znaczący wpływ na wizerunek nadawcy komunikatów – zwłaszcza jeśli chodzi o komunikowanie charyzmy i kompetencji. Stąd wiedza w tym zakresie przekłada się nie tylko na skuteczność przekazywania informacji, ale także na aspekty wizerunkowe (w tym personal branding nadawcy).
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w kompetencje związane z praktycznym wykorzystaniem „ice breakers”, czyli lodołamaczy oraz „energizers”, czyli ćwiczeń energetyzujących grupy ćwiczeniowe/wykładowe/szkoleniowe.
Choć zarówno „energizery”, jak i „ice breakery” pojawiają się na salach wykładowych, bywają powtarzalne; nie zawsze są też prawidłowo wykorzystywane i dobrane adekwatnie do potrzeb grupy. Uczestnicy szkolenia zapoznani zostaną z różnymi rodzajami ćwiczeń, nauczą się też diagnozować potrzeby grupy pod kątem doboru właściwych „ice breakerów” oraz „energizerów”. Będzie też okazja do przygotowania i przećwiczenia własnych pomysłów w tym obszarze.
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności związane z budowaniem kultury doceniania w biznesie (zwłaszcza w miejscu pracy). Dlaczego docenianie jest tak ważne? Badanie przeprowadzone przez Boston Consuting Group w prawie 200 krajach, pokazało, że (wg samych pracowników!) źródłem szczęścia w pracy jest (1) poczucie, że ta praca jest doceniania (2) dobre relacje z innymi (3) work-life balance. Z kolei O.C. Tanner and Aon Hewitt Study wskazało, że osoby należycie doceniane są bardziej zaangażowane w swoją pracę (nawet w 91%, vs 61% w przypadku osób, które są odpowiednio wynagradzane, ale niedoceniane). W praktyce biznesowej okazuje się jednak, że wielu pracowników nie czuje aby ich praca była doceniania – co jest szczególnie trudnym wyzwaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę realia pracy zdalnej i hybrydowej. Uczestnicy szkolenia nabędą praktyczne umiejętności w tym zakresie otrzymując jednocześnie gotowe do wdrożenia pomysły i rozwiązania.
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętności związane z planowaniem, realizacją oraz ewaluacją wewnętrznych eventów firmowych spójnych z kulturą i potrzebami organizacji. Eventy firmowe są doskonałą okazją nie tylko do integracji zespołu, ale także do wzmacniania kluczowych dla organizacji wartości.
Social selling to proces budowania długofalowych, opartych na zaufaniu, relacji z aktualnymi i potencjalnymi odbiorcami (typowo: z klientami w procesie sprzedażowym) z wykorzystaniem mediów społecznościowych do osiągnięcia przyjętych celów (typowo: sprzedażowych). Ciekawym aspektem jest możliwość wykorzystania social sellingu do tworzenia społeczności zaangażowanych w działalność non-profit i ją wspierających.