Raport 8D metodą rozwiązywania problemów

Czas trwania: 8 godzin
Forma: stacjonarna
Opis szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i praktycznej umiejętności przy stosowaniu metody 8D do rozwiązywania problemów jakościowych zarówno tych zewnętrznych jak i wewnętrznych. Odbiorcy: osoby odpowiedzialne za obsługę reklamacji od klientów oraz do dostawców, pracownicy działów jakości, produkcji, technologii, zakupów, logistyki, utrzymania ruchu, kierownictwo średniego szczebla, osoby zainteresowane tematyką szkolenia. Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- potrzeba identyfikacji przyczyn problemów, pojęcie przyczyny źródłowej;
- D0 – przygotowanie do procesu 8D;
- D1 – powołanie zespołu 8D;
- D2 – opis problemu: metoda 5W2H;
- D3 – wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych;
- D4 – zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej: metoda 5 Why, burza mózgów, wykres Ishikawy, zasada Pareto, FMEA (Analiza Przyczyn i Skutków Wad), metoda ABCD Suzuki;
- D5 – wybór i weryfikacja stałych działań korygujących;
- D6 – wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących: Poka-Yoke, Andon, 5S, elementy Six Sigma i Lean Manufacturing;
- D7 – zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem problemu;
- D8 – podziękowania i uznania dla zespołu 8D;
- ćwiczenia w grupach - analiza przypadków.
Zamów szkolenie!
Napisz do nas, przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną propozycję szkolenia.